Två guldstjärnor till två fina ponnyer

Jag, Calle och Fanny red ner till slottet på eftermiddagen och då red jag Duchess. Vi travade några varv runt banorna och Duchess var jättepigg men ändå lyhörd, D drog iväg i en rejäl ökad trav nästan hela tiden men jag hade ändå kontroll och Duchess blev aldrig stark, äntligen kändes det som om jag klarade av att rida ut henne på det vanliga tredelade. Duchess kändes även mjuk och fin och liksidig, det var aldrig svårare att ställa till höger och hon behöll samma aktiva trav även i vänstra varvet, så roligt när sådana små detalj-problem äntligen verkar lösa sig 🙂

Efter vår uteritt red jag Carlos en stund på banan och även han förtjänade en stor guldstjärna efter dagens ridpass! Igår var han väldigt spänd och vågade aldrig riktigt slappna av, det tog en stund att få honom där jag ville ha honom idag men han kändes avslappnad genom hela passet och det är jag jättenöjd över. Som ni ser på filmen nedan så går han mycket bakom lod och släpar bakbenen efter sig i början, men det tog bara en kort stund och därefter hittade jag en aktiv trav och en bra form, men han vill gärna lägga sig mycket bakom men det blev mycket bättre idag. Jag ska inte rida honom förrän tisdag nästa vecka så en tjej i stallet ska rida honom under tiden, ska bli roligt att få rida honom igen efter det!



Kommentera

