Svar på en fråga angående träning

Du kanske kan göra ett inlägg någon gång om tips på övningar man kan göra hemma för att stärka sig som ryttare utan häst? :D”

Jag är absolut ingen träningsexpert, men dessa övningar jag hade tänkt tipsa om är övningar jag gjort i sisådär en månad och dem har hjälpt mig att bli starkare i ”rätt” muskler och det underlättar mycket ridmässigt. Hoppas att ni uppskattar detta inlägget! 🙂

Sit ups, crunches och plankan. Övningar som dessa hjälper till med att stärka magmusklerna, muskler som vi ryttare är väldigt beroende av. Att ha starka magmuskler innebär att man får ett stabilare överliv samt orkar med att sitta rätt med sitsen.

Squats, lunges och step ups. Dessa övningar stärker benmusklerna, även dem musklerna behöver vi ryttare för att kunna rida så bra som möjligt, oavsett vilken gren man sysslar med. I varje dressyr-rörelse och innan varje hinder behöver man hålla om med benen, och hur jobbigt blir det inte då om man får spagettiben efter varje dressyrritt eller hopprunda?

Promenader och springturer. Inga övningar men det är ändå otroligt viktigt för oss ryttare att vi kommer ut och rör på oss utöver tiden i stallet, en ryttare utan kondition kommer aldrig att orka med en lång träning eller en lång tävlingsdag.

26022015-IMG_7130

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s