Målen under mars

Målen jag vill uppnå under mars:
Jobba med den mentala delen och stärka mitt självförtroende och mitt psyke.
Jag ska jobba mycket med att bli starkare i mitt psyke och kunna gå in i min egna bubbla på tävlingar och bara kunna fokusera på mig, min ridning och Duchess och inte låta något annat förstöra för mig. Det kommer att kräva mycket från min sida att kunna lägga alla mina hjärnspöken bakom mig, men jag ska klara det.

Följa min plan inför årsdebuten.
Den 28 mars befinner vi oss på tävlingsbanan och det är jätteviktigt att jag lägger upp en bra, förberedande plan och följer den fram tills tävlingen, ju mer man har planerat och förberett sig desto bättre kommer det att bli. Målet inför tävlingen är att rida på över 60% i båda klasserna vilket jag inte ser vore omöjligt, bara vi förbereder oss väl kommer det nog att gå jättebra.

Fortsätta lära känna Tessan och få till en effektiv ridning på henne.
Tessan har en tendens till att bli lite loj och då blir min ridning stressad och mindre stilig, vilket jag självklart måste förbättra. Målet är att hitta ett sätt som ”tänder till” Tessan utan att min ridning blir något annat än lugn och snygg.

26022015-IMG_7167

3 thoughts on “Målen under mars

  1. Det finns en bok skriven av Napoleon hill som heter tänk rätt, bli framgångsrik! Den boken ger dig ett mentalt mindset som kommer göra att du vägrar vika ner dig! Den är riktigt bra och jag rekommenderar den varmt. Inte bara för din ridning utan i skolan och framtiden med:)

Kommentera

