En bättre måndag

Lovet har tagit slut och fastän jag mer än gärna varit ledig resten av veckan känns det skönt att gå tillbaka till rutinerna igen. I grund och botten är jag ett planeringsfreak ut i fingerspetsarna och jag älskar att ha fullt upp, loven blir lite långtråkiga emellanåt. Jag har börjat min vecka på bästa möjliga sätt, jag kunde sova ut inatt och vaknade pigg, klarade mig genom skoldagen och red ett jättebra ridpass på kvällen – jag hoppas verkligen att resten av veckan fortsätter på samma vis!

I vanliga fall brukar jag vara ledig från allt kring hästarna på måndagar men efter skolan åkte jag ut till B och red tillsammans med hennes ägare, det är inte så att jag klagar om vi säger så 😉 Vi skrittade ut i skogen en lång stund innan vi red hem till deras gård och trimmade på deras bana vilket gick jättebra, jag och B gjorde vårt bästa ridpass hittills! Sist jag red B fick vi till ett ganska dålig ridpass eftersom att B gärna vill dra upp huvudet när det blir jobbigt, men idag fick jag en massor av bra tips från B’s ägare och då fick jag verkligen till det. Jag fick henne i en rund och avslappnad form och jag hittade äntligen ett bra stöd, jag är så nöjd!



One thought on “En bättre måndag

Kommentera

