Trimmat ponnyerna

Jag började min dag med att rida ett pass på B, ett ridpass med både bra och dåliga sidor. B var jättestark och ville inte riktigt ta något stöd. Jag spenderade hela ridpasset med att försöka få henne mjuk och rund i traven och tog även lite galopp. Efter en hel dels kämpande och envishet från min sida fick jag igenom det jag ville och kunde avsluta med en nöjd känsla, förhoppningsvis kan jag ta med mig känslan från detta ridpass och göra ett ännu bättre pass nästa gång 🙂

Duchess reds därefter och hon gick ett bom-pass på banan. Jag joggade henne först över några bommar på böjt spår och bara mjukade upp henne och därefter la jag upp olika linjer med bommar och trimmade galoppen. I med att Duchess vilade igår kändes hon lite matt från början vilket gjorde att det tog lite längre tid att komma igång och få med powern i arbetet, slutligen fick jag till det jättebra och Duchess kändes fräsch och fin.

26022015-IMG_7049

One thought on “Trimmat ponnyerna

Kommentera

