En fullspäckad dag

Jag ber om ursäkt för dagens uppdatering men jag har verkligen inte hunnit alls. Så fort vi kom hem från stallet igår kom en av mina vänner hem till mig och sov hos mig, hade inte direkt sådan lust att sätta mig ner och skriva ett långt inlägg, ni förstår nog. Jag ska ta mig i kragen så fort jag skrivit klart detta inlägg och skriva några tidsinställda tills imorgon.

Denna dagen har gått i ett snabbt tempo och jag har fått en hel del saker gjorda. På förmiddagen åkte jag, mamma och min vän in till Västerås och gick runt där ett tag. Jag fick med mig ett par mörkblåa lindor, en väska att ha alla mina borstar i samt en jättefin T-shirt. Innan vi kände oss klara åt vi en jättegod lunch på Foodcourt och därefter åkte vi hem, bytte om och direkt ut till stallet!

Jag trimmade Duchess på banan och känslan från tisdagens ridpass satt fortfarande kvar. Duchess var jättepigg och taggad och jag hade henne exakt där jag ville ha henne redan i uppvärmningen. Jag kände även på skolorna, enkla bytena, några förvända linjer och travökningarna och även det kändes lika bra som i tisdags! Dock blir det väldigt lätt att jag släpper lite för mycket i travökningarna och Duchess sticker iväg i galopp, gäller att jag får lite bättre koll innan och inte blir för jagande. Jag är supernöjd över dagens ridpass och jag hoppas att det håller i sig ett bra tag framöver 🙂 Louise var även ut och fotade oss, bjuder på bilder så fort jag får dom!

27092014-IMG_2414
En ganska gammal bild som Louise tagit på oss, är så spänd på att få se dagens bilder!

Kommentera

