En sen kväll i stallet

Det blev en sen kväll i stallet idag, men det gjorde inte mig så värst mycket. Jag slutade skolan sent idag så det blev ett ridpass i ridhuset för vår del, jag hade inte sådan stor lust att rida ut Duchess i blåsten och i mörkret. I vilket fall så red jag ett jättebra och givande pass! Jag har börjat blivit mycket bättre på själva framridningen och numera vågar jag gå på henne och vågar rida när det tar emot, förut sparade jag det lite jobbigare tills i slutet av ridpasset vilket inte var så värst smart av mig. Jag kände igenom skolorna, enkla bytena, ökningarna, galoppfattningarna och så vidare under ridpasset och det gick så bra – Duchess gör rörelserna bättre och bättre och det börjar kännas bra i varje rörelse.

Jag fick dessutom lite mer kontroll över min sits under ridpasset, mina armbågar var på rätt plats och skänkelläget var mycket bättre än tidigare, det ända som inte riktigt fungerade gällande sitsen var mina händer. I högra varvet tappade jag tyglarna nästan hela tiden och det blev jag så irriterad på, de bara glider och glider och blir längre och längre…

Överlag så är jag jättenöjd med ridpasset, speciellt eftersom att jag kunde få till ett sådant bra ridpass trots att jag haft en halvdålig dag och en otrolig smärta i min rygg hela dagen. Jag åkte nerför backen på rygg med en kompis på mig under utedagen igår och det känns verkligen i hela ryggen, hoppas att det går över snabbt! Jag hoppas att ni har haft en jättebra dag, kram ♥

DSC_0120

3 thoughts on “En sen kväll i stallet

Kommentera

