Jag lever för ridsporten

Jag läste någonstans häromdagen att man ska lista 10 anledningar till varför man vill nå sitt mål och varför det är värt det. Jag satte mig ner och bara skrev och skrev och slutligen hade jag en massor av anledningar, och dem anledningarna tänker jag på varenda gång det tar känns jobbigt att åka ut till stallet en sen eftermiddag efter skolan. Min största anledning är att jag älskar ridsporten, och så är det. Det finns en hel del negativa delar med ridsporten men i slutändan så älskar jag den verkligen. Jag älskar framförallt hästarna, jag älskar tävlandet, jag älskar gemenskapen och jag älskar känslan efter ett wow-pass, känslan av att dansa tillsammans med hästen och lyckan och spänningen inne på tävlingsbanan – där har ni bara några få av alla anledningar till varför jag aldrig kommer att ge upp, oavsett hur jobbigt det än känns, ridsporten är värd att kämpa för.

Jag har ett stort mål inom ridsporten och det målet går ut på att jag ska bli bäst och det kommer jag aldrig att uppnå om jag skippar att rida på grund av att jag känner mig trött efter en lång skoldag eller att jag skippar att åka ut till stallet för att spendera kvällen med en vän eller en pojkvän eller för att jag inte känner att jag hinner med allt i skolan. Det finns inga ursäkter, jag tänker inte ångra mig om 10 år och undra varför jag valde en dimmig fylla på en fredagskväll framför att sitta och trimma mina hästar hela kvällen. När det gäller ridsporten tänker jag ta varenda chans jag får – jag tänker träna så mycket jag kan, rida så många hästar jag kan, tävla så mycket som möjligt och spendera den mesta av min tid i stallet – och om jag måste välja bort ett socialt liv, välja att få ett C framför ett A på ett prov och somna alldeles för sent om kvällarna och vakna lite för tidigt för att kunna nå mitt mål, ja, då gör jag det utan att tveka.

DSC_1004

2 thoughts on “Jag lever för ridsporten

  1. Härlig inställning! Glöm bara inte bort att hälsan är en avgörande faktor i din framgång, att exempelvis inte få tillräckligt med sömn kan sätta allt i obalans.

  2. Håller med dig i varenda ord du skrev! Jag vill detta så galet mycket att allt annat bara faller bort runt omkring, att jag faktiskt failat ganska rejält i skolan nu (hehe) så ångrar jag inte en sek.

Kommentera

