Ett givande bompass

Vi hade ingen riktig skoldag idag vilket innebar att vi fick sluta innan lunch och självklart skyndade jag mig hemåt och ut till stallet. Mamma och jag spenderade nästan 3 timmar ute i stallet vilket jag verkligen behövde, jag känner mig otroligt trött i huvudet och min kropp bara skriker efter lov och vila.

Jag red iväg till ridhuset och joggade Duchess en stund över bommar, något jag tycker om att göra under det första uppsuttna ridpasset efter en träning. Jag la fram två serier med bommar, den ena på böjt spår och den andra på rakt spår och så red jag en ”övning” där jag red över båda serierna i båda varven och det gick superbra! Duchess kändes lite stel i sidorna till en början men efter att jag värmt upp en stund med bommarna och andra lösgörande rörelser så mjuknade sidorna och Duchess kom ner i den låga, avslappnade formen jag vill ha henne i. När jag ridit över bommarna ett tag så tog jag lite kravlös galopp på spåret i båda varven innan jag travade av Duchess över bommarna. Jag känner mig jättenöjd över dagens ridpass, jag fick till en jättebra känsla som jag kommer att kunna leva på länge!

Imorgon väntar ännu ett pass i ridhuset för Duchess, dock blir det ridpasset lite mer avancerat, tanken är att jag ska försöka rida igenom lite delar ur LA och Lagtävlan. I helgen väntas hoppning och under lovveckan ska jag försöka rida ut så mycket som möjligt.

DSC_0382

3 thoughts on “Ett givande bompass

  1. Markarbete är så galet bra på flera fronter! Jag har försökt att lägga in det iallafall en dag i veckan, men har blivit dålig på det. Kul att det gick så bra!

Kommentera

