Gårdagens träning

Igår kväll var vi iväg till Strömsholm och tränade för Marianne med Duchess. Träningen överlag var en bra träning men stundtals kändes det inte sådär jättebra, Duchess var jättestark i högra varvet och blev lite irriterad och sprang så fort jag begärde något av henne. Jag har en känsla av att det berodde på att vi red så mycket på rakt spår och då hann jag aldrig ta igenom henne i sidorna och det blev lite för tjatigt arbete, vi hade nog behövt lite arbete som varierade mellan rakt och böjt spår. Överlag känner jag mig nöjd och jag fick veta lite vad vi måste träna på. Vi har varit lite dåliga på att rida med bommar så jag ska slänga in lite bommar under veckans ridpass så att vi kan stärka upp det högra bakbenet, har ni några bra bomövningar får ni gärna dela med er! 🙂

Idag slutade jag skolan vid lunchtid och då åkte mamma, jag och Matilda in till Erikslund. Vi åkte först förbi Hööks och köpte med oss schampo till D, nya snoddar och så införskaffade jag mig en ny kavaj som jag längtat efter ett tag! Min gamla kavaj har varit ganska för stor och under den senaste tävlingen tappade jag alla knapparna så en ny behövdes verkligen. Därefter åkte vi till shoppingcentret och där köpte jag två tröjor, trosor, en ny skolväska och såklart så köpte vi hem semlor, har ni hunnit äta några semlor idag? På kvällen åkte vi ut till stallet och så promenerade jag Duchess och gav henne en lång rykt, mysigt!

Jag hoppas att ni har haft en bra dag, vi ses imorgon ♥

DSC_0721

DSC_0748

DSC_0769

DSC_0725

2 reaktioner på ”Gårdagens träning

  1. svar: hahah det kände jag igen! Alltså hon och krypton verkligen skrek och skrek hela tiden. Carpathia lyssnar åtminstone när man rider men Krypton håller ju nästan på att dö av serperationsångest. När jag red fram i ridhuset hörde han henne genom väggen då stannar han och backar och skriker haha… gud! Sen när man red iväg på henne så tvärstannade hon när Krypton gick åt ett annat håll haha! Aja inte värre än Krypton och Argona, dom båda har ju slitit sig och sprungit efter varandra 😉

Lämna en kommentar