Träningarna fredagen den trettonde

Florist: Vi har inlett ett sorts projekt inom vår UA-ridning tillsammans med en av hippologerna, det projektet går ut på sitsträning, i alla fall har jag förstått det så? I vilket fall så filmades vi förra gången och denna gången longerades vi och fick sitsträna, så nyttigt! Mitt största ”problem” från sist var att mina skänkar aldrig var helt stilla vid lättridning i varken galoppen eller traven så jag fick göra lite övningar för att förbättra det samt några övningar för att rida med rätt muskler och för att få fram bröstbenet. Resten av ridpasset väljer jag att inte skriva om, Florist vill inte alls och det är bara inte roligt då, det är så synd då jag vet att han kan bli så fin…

Tessan: Vi gjorde vår bästa hoppträning hittills! I början var T lite tillbaka och tog inte skänkeln så värst bra, vi fick en ganska seg start. Allting var dock inte katastrof men hon bjöd inte framåt, förstår ni hur jag menar? Hon hoppade åtminstone fint men jag kom ganska fel på cavalettin varenda gång, så irriterande! Jag glömde bort yttertygeln och då flöt Tessan ut och kom konstigt. I slutet av träningen kom vi igång lite bättre och då tyckte nog Susanna att det gick en aning för fort, haha! Tessan hoppade riktigt fint mot slutet och det syns ganska bra på filmen, hon höll på att hoppa mig ur sadeln flera gånger. Ett härligt avslut på hoppträningen, längtar tills nästa gång! Vill ni se den sista rundan så börjar den vid 02:35.

tessan13februari1

tessan13februari2

tessan13februari3

tessan13februari4

One thought on “Träningarna fredagen den trettonde

Kommentera

