Måste det alltid vara perfekt?

Dagens ämne – Måste det alltid vara perfekt? Sophies inlägg hittar ni HÄR.

Jag har alltid varit otroligt ärlig med allt jag skrivit på min blogg. Jag har delat med mig av dåliga ridpass, dåliga starter, dåliga perioder av livet och en hel del annat som inte är så värst perfekt, och jag förstår inte varför jag inte skulle ha gjort det. Vi är alla människor och ingen av oss är perfekta, inte ens vi hästmänniskor. Alla har dåliga dagar, alla kan ha en dipp ridmässigt och alla kan göra en dålig start – vi är gjorda för att göra misstag. Jag förstår verkligen inte bloggare som inte kan visa filmer där inte allt ser perfekt ut eller bloggare som inte ens kan skriva om ett ridpass som gått dåligt. Oavsett om man är en liten B-ponnyryttare som hobby-rider eller en Grand Prix-ryttare så har alla dåliga dagar, likväl som vi alla har bra dagar.

Under de senaste åren har jag filmat nästan varje träning och tävling som jag varit på och jag har delat med mig vartenda klipp förutom ett, det sparar jag tills jag tävlar de högsta klasserna och kan se tillbaka och skratta på den starten 😉 I slutändan så får man tänka efter lite vem man gör allt detta för, driver jag en blogg för mig själv eller för att nöja andra? Ni har fått sett alltifrån vinster på 72% och rundor med 0 fel till ritter på 55% och rundor med 12 fel – jag har alltid delat med mig av en träning eller en tävling, oavsett resultat och känsla, och det kommer jag att fortsätta med fram tills min tid som bloggare tar slut. Jag skäms inte över att dela med mig av en dålig ritt, jag kan tycka att det är bättre att visa att man inte är perfekt, utan att visa att man är en människa och att man också kan göra lite fel ibland istället för att bara visa det som är nästintill perfekt och aldrig visa ett enda bakslag.

2 thoughts on “Måste det alltid vara perfekt?

Kommentera

