Ridit en ponny och fått den andra trimmad

Så fort min sista lektion slutade kastade jag mig in på skoltoaletten, bytte om till stallkläder och skyndade mig ut till parkeringen där pappa stod och väntade på mig. Pappa skjutsade ut mig till B och därefter började jag och B’s ägare göra i ordning båda ponnyerna. Vi red ut på en långtur och skrittade för det mesta, vi tog bara lite trav på vägarna där det inte fanns någon is. B var jättepigg och stark men tillslut fick jag ordning på henne och då blev hon jättefin, känns som om jag börjar lära mig lite av hennes knappar och hur hon fungerar, det är så roligt 🙂

Mamma red Duchess åt mig då Calle ville ha sällskap till ridhuset och han och jag skulle inte hinna rida tillsammans. Så mamma trimmade henne lite i ridhuset och hon hade känts fin, alltid roligt att höra! Imorgon ska D bara skrittas så vi får se om mamma eller jag tar henne, en skrittur på henne innan träningarna på kvällen drar igång känns ganska lockande. Ifall att du läser detta mamma – tusen tack för att du ställde upp och red, jag älskar dig ♥

(null)
Mamma och Duchess i somras.

2 thoughts on “Ridit en ponny och fått den andra trimmad

Kommentera

