Vad kommer denna vecka att bjuda på?

Måndagsmorgon och en ny skolvecka känns inte så värst frestande, jag hade hellre sovit några fler timmar och spenderat resten av dagen i stallet. Bara 2 veckor kvar tills lov, kämpa Sara Stina. Fastän livet känns lite hopplöst under måndagsmornar så har jag i alla fall några saker att se fram emot denna vecka! Efter att dagens långa skoldag är avklarad ska jag iväg till stallet och promenera Duchess och därefter ska jag och mamma spendera en kväll i Röda och kika på en massa hoppning. Jag har hamnat i en liten svacka i hoppningen så jag ska samla på mig en massa inspiration, mod och jävlar anamma tills hoppträningen på fredag.

Resten av skolvecka kommer att se ut som vanligt. Duchess ska ridas och vi ska börja finslipa programdelarna ur Lagtävlan, jag vill börja träna en lång tid innan det är dags för debuten så att vi verkligen har hunnit träna på våra svagheter och förbättra det som redan känns bra. Utöver Duchess så väntas två träningar på ridskolan på fredag och så ska jag förhoppningsvis rida B. Jag ska även hinna plugga lite tills på torsdag då jag har ett prov, känner mig dock ganska säker inför det provet.

Helgen blir däremot lite mer fullspäckad vilket jag ser fram emot! På lördag är det alla hjärtans dag och då väntas det förhoppningsvis en fotografering med D och på kvällen ska jag sova med Matilda. Vi ska på en pizzadejt och därefter ska vi titta på filmer resten av kvällen och prata ikapp oss om allt som hänt sedan sist vi sov. På söndag ska jag äntligen få ta del av tävlingsatmosfären efter att inte ha varit på en ända tävling sedan november. Tyvärr ska jag inte tävla själv men det gör inte så värst mycket, det ska bli jättekul att få komma iväg på en hopptävling, fota och träffa en massor av roliga människor! Jag hoppas att ni får en bra måndag och en bra vecka, kram på er ♥

DSC_0011

One thought on “Vad kommer denna vecka att bjuda på?

Kommentera

