Årsmöte med prisutdelning

Under förmiddagen red jag ett barbacka-pass på Duchess, jag har börjat rida lite mer barbacka dels för att vi ”bara” har en dressyrsadel och för att det är sådan bra träning för min sits. Än så länge så har jag lite jobbigt med att rida barbacka men det blir bättre och bättre ju mer jag stärker min sits och ju mer jag stärker mig själv och mina muskler. Duchess kändes jättefin genom hela passet, mjuk och lossad i sidorna, lyhörd för mina hjälper och som vanligt positiv till arbetet. Jag kände igenom alla gångarterna och satt med ett leende på läpparna hela tiden – Duchess är verkligen i sitt livs form 🙂 Imorgon väntar en promenad för henne och därefter ska jag och mamma iväg till Strömsholm.

Så fort vi kom hem från stallet slängde jag mig in i duschen och därefter målade jag mina naglar, åt några mackor och så åkte mamma och jag iväg till ridskolan där ett möte med styrelsen väntade. Jag och tjejerna som red med i mitt lag i division 3 under 2014 fick ett pris för vår prestation. Jätteroligt att få lite uppskattning, vi vann trots allt alla omgångarna och många av oss tog individuella placeringar, Duchess och jag vann ju även alla omgångarna individuellt för D-ponnyerna. Vi fick en urgullig nallebjörn, min nya tävlingsmaskot, och en gratis dagbiljett till Nationaldagstävlingarna!

(null)

One thought on “Årsmöte med prisutdelning

Kommentera

