Mål under februari

Februaris första vecka lider mot sitt slut och jag och Sophie hade återigen tänkt lista upp våra mål för den kommande månaden! Vi har hämtat lite inspiration till denna grejen från Evelinns blogg. Som ni säkert redan vet så kommer vi att se tillbaka på våra mål i slutet av månaden och checka av om vi uppnått målen eller inte. Sophies inlägg hittar ni HÄR!

Målen jag vill uppnå i februari:
Börja rida igenom Lagtävlans-programmet och se vad som behövs tränas lite extra på tills debuten i mars.
Det sägs ofta att man inte ska träna programmen på sina hästar utöver det på tävlingarna men med Duchess måste jag alltid få rida programmet ett par gånger innan tävlingen, annars rider jag fel.

Förbättra enkla bytena.
Duchess har börjat fått till väldigt fina enkla byten så nu ska vi finslipa dom lite grann. Skritt-övergången är det vi behöver träna allra mest på så det ska vi lägga lite extra mycket fokus på.

Stärka upp galoppen.
Galoppen börjar bli bättre och bättre men stundtals är den dålig, om ni förstår hur jag menar? Duchess orkar inte alltid med det jobbiga i galoppen och knäpper då av istället och börjar nicka med huvudet. Vi får ta och galoppera ute i djupsnön ett par gånger och därefter bör vi ha fått upp styrkan lite!

Jag har dessutom börjat sätta upp lite mål med Tessan och för denna månaden gäller det att jag måste börja våga rida mer framåt samt checka av hur hon fungerar i alla situationer, otroligt viktigt att man lär känna hästen man ska rida!

DSC_0092

One thought on “Mål under februari

  1. Hej,
    Måste börja säga att du har en riktigt fin blogg 🙂

    Tänkte höra med dig om du har lust att hjälpa mig med en sak?
    Just nu står jag i valet mellan att fortsätta ha min vardagsblogg som den är (Då många av mina vänner ej är hästintresserade) eller börja med en hästblogg? Jag har tidigare haft en hästblogg och då gjorde jag inlägg om lite skvaller i hästvärlden, alltid nya och fräscha bilder och sen tipsade jag mycket om olika ridövningar, utrustning, andra hästbloggar/ryttare, osv. Jag skulle därför vilja ha din åsikt som hästmänniska om det vore intressant med ännu en hästblogg i bloggvärden där syftet just är att ha samma kvalité som tidigare hästbloggarna hade mellan 2009-2013.

    Hoppas du får en toppendag,
    Med vänlig hälsning, Jolin Berg – JolinBerg.se

Kommentera

