Svar på kommentar.

svarpåkommentar
svar: Jag har aldrig hört att det finns någon sån regel? Jag vet att man måste ha väst tills man är 18 när man tävlar hoppning, men aldrig hört att det är en regel att ha när man rider dressyr och rider ut? Isåfall vet jag vääääääldigt många som bryter mot den regeln 😉 Jag tävlar ju mest dressyr och har aldrig väst när jag tränar eller tävlar, jag har ridit i dressyrsadel med väst på mig och jag kan ju inte direkt rekommendera det. Så himla oskönt! Och som jag skrev så borde jag ha den på mig när jag rider ut, men som sagt så tycker jag att den är i vägen osv, men jag skrev också att jag vill bli bättre på att använda den. Tack för din kommentar!

Inlägget hittar ni HÄR.

ivan4En bild på mig och ridskolehästen Ivan!

2 thoughts on “Svar på kommentar.

  1. Jag är under 18 och använder inte heller väst då jag anser det väldigt obekvämt och jag är den enda i stallet som inte använder väst dessutom passar inte min väst längre. I vissa situationer tycker jag kanske att man ska använda väst men det är ju absolut inget måste! 🙂

  2. Det är ingen lag på att man måste ha under 18 år förutom i hoppning och terräng tror jag! Men dressyr och uteritt behöver man inte om man inte vill. 🙂 Jag använder min väst till och från beroende på vilken dag det är, vilken häst jag rider och vad jag ska rida för något! 🙂

Kommentera

