Jag ska inte ge upp.

Just nu känner jag bara att jag vill lägga mig under en sten och aldrig mer komma tillbaka. Jag är ingen dålig förlorare, men jag har inte stort självförtroende och när allt går dåligt blir jag bara arg på mig själv. Idag gick verkligen allt dåligt. Flamingo hoppar fint, det gör hon verkligen och hon älskar att hoppa. Idag var det jag som verkligen inte red snyggt. Mina hälar pekar uppåt, jag lyfte henne över några hinder och jag blev skitarg så fort hon stannade. När jag blir arg kan jag verkligen inte tänka och det hatar jag. Egentligen skulle jag bara utgått och släppt spöet, men jag slog istället till henne med spöet, röt till och sparkade till. Nu låter det som om jag misshandlar henne, men det gjorde jag inte. Det ser verkligen inte snyggt ut när jag rider Flamingo, enligt mig själv. Flamingo måste jag driva på hela tiden, det hade i och för sig kunnat sett snyggt ut ändå, men nu gör det inte det. Det är mest mina hälar som förstör hela bilden av oss. Ibland så blir det också att jag har händerna ovanför hennes hals istället för på halsen, men det händer bara ibland. Mitt mål med Flamingo som jag har inför nästa termin är att jag vill att det ska se finare ut. Jag ska driva på henne på rätt sätt och inte bara peta till med tårna som jag har en tendens till att göra. Jag jobbar extremt mycket på att ge bra eftergift, men jag vill att det också ska se snyggt ut.

eftergift
Bilden där jag hoppar oxern lyfter jag nästan henne över hindret för att jag så gärna ville komma över det. Så vill jag inte att det ska se ut.

Jag vill även att det ska se snyggare ut när jag rider Duchess. På henne ”tåar” jag ibland också och det ser verkligen jättefult ut. I tisdags när jag red för Malin kändes det som om jag äntligen kunde rida i dressyrsadeln utan att mina stigbyglar åkte in på foten osv. Dock har jag en tendens där med att händerna blir lite för höga, men det jobbar jag verkligen på. Jag ska också våga satsa mer i travökningarna, jag gör det på träningar, hemma och på framridning men sen på banan blir jag mer försiktig och då blir dom bara hälften så bra som dom kan bli.

One thought on “Jag ska inte ge upp.

  1. Åh, jag förstår dig Sara! Jag har samma prestationsångest som du och blir arg så fort det inte är bra eller om det går dåligt. 😦 Jag rider en väldigt svår ridskolehäst, ena dagen kan hon hoppa en bana på 1m och andra dagen vill hon inte hoppa 40cm och när man har hoppning just den dagen hon inte vill göra något påverkar det ridningen för jag blir såå arg när jag vet att hästen kan. 😦

Kommentera

